پرکاربردترین پیچ ها در صنایع
کاتالوگ
چهارشنبه 17 اسفند 1401
518 0

پیچ ها (Screws) و بولت ها (Bolts) هر دو از اتصال دهنده هایی هستند که برای اتصال و ثابت نگه داشتن دو قطعه در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند. پیچ ها و بولت ها هر دو اتصال دهنده های رزوه دار خارجی هستند.طبق نظر برخی همه بولت ها به نوعی پیچ نیز هستند اما همه پیچ ها بولت نیستند. بدنه پیچ ها و بولت ها دارای رزوه بوده و این اتصال دهنده ها اغلب از فولاد و آهن ساخته می شوند. همچنین دارای استاندارد متفاوت و کاربرد های مختلف می باشند. انکر بولت ، استاد بولت ، پیچ اتاقی و... از جمله مهم ترین پیچ ها در صنایع مختلف می باشند. پیچ ها و بولت ها از پر کاربردترین اجزای تشکیل دهنده صنایع مختلف مانند: ماشین آلات، ساختمان سازی، چوب، تولید قطعات آهنی و غیره می باشد.

 

پیچ

پیچ ها با داشتن نوک رزوه ای ریز قادر به سوراخ کردن مواد مختلف بوده و برای محکم کاری مورد استفاده قرار می گیرند. سوراخ مقابل پیچ ها یا رزوه دار بوده یا پیچ ها باعث رزوه دار کردن آنها می شوند، که این کار باعث اتصال دو سطح به یکدیگر و ثابت نگه داشتن آنها می شود. پیچ ها بر اساس شکل درایو (driving)، شکل سر آنها (head shape) و عملکردشان طبقه بندی می شوند.جهت خرید پیچ مورد نظر خود اعم از انکر بولت ، استاد بولت ، پیچ HV ، پیچ آلن و سایر پیچ و مهره ها می توانید در قسمت محصولات سایت مدل های گوناگون آن را مشاهده نمایید. پیچ ها در مدل ها و انواع مختلفی برای کاربرد های گوناگون ساخته می شود. به طور مثال انکر بولت در مدل های مختلف از جمله انکر بولت سقفی به منظور مهار قطعات آویزان شده استفاده می شود.

 

بولت

بولت ها همانطور که گفته شد از موادی مانند فولاد، آهن، انواع فلزات و همچنین چوب و پلاستیک ساخته می شوند. بولت ها نیز بر اساس فرم سر و همچنین کاربرد آنها طبقه بندی می شوند. برخی بولت ها به دلیل شکلی که دارند نیز شناخته می شوند، مانند پیچ و مهره های یو شکل U و پیچ و مهره های J.

 

پر کاربردترین پیچ ها در صنایع عبارتند از:

پیچ های کفسازی Decking screws

پیچ های کفسازی از فولاد ضد زنگ یا فولاد کربن دار ساخته شده اند. و برای اتصال تخته های چوبی یا کامپوزیت به فلز یا چوب به کار برده می شوند. این پیچ ها در عرض ها و طول های مختلف ساخته می شوند. برای ساخت اسکله، کفه های چوبی و غیره چون محیط مرطوب می باشد نمی توان از پیچ های چوبی یا سایر پیچ ها استفاده کرد، زیرا به سرعت فرسوده می شوند به همین دلیل از پیچ های کفسازی استفاده می شود. این پیچ ها طوری ساخته شده اند که در برابر فرسودگی وخوردگی مقاوم می باشند. چنانچه قصد خرید پیچ های کفسازی را دارید می توانید در بخش ارتباط با ما جهت مشاوره با کارشناسان سپنتا پیچ در ارتباط باشید.

 

مزایای استفاده از پیچ های کفسازی:

• برای اتصال تخته های چوبی یا نمای کامپوزیت کشتی استفاده می شوند که باعث می شود برای صنعت کشتی سازی ایده آل باشند.

• برای ساخت حصار خارجی استفاده می شود.

• برای محکم کردن صندلی های چوبی و ساختارهای ساده عرشه به کار برده می شوند.

• عدم نیاز به سوراخ قبل از حفاری

ارسال نظر

حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 می باشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد.
لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
ثبت نام در خبرنامه تهران بولت